CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 17, 2012

random thoughts

fuhh.. fuhh.. fuhh.. *buang sawang sawang kat blog*
lama gila kot aku tak update.
orang bizi lah kan. (bajet je lebih. haihh)

entry kali ni pun aku nak merepek je.
tension study punya pasal.
kat mesir, kat malaysia, sekarang sama je.
EXAM FEVER~

poster EXAM FEVER CAMPAIGN by ACE


dah nama pun exam fever, tu yang sampai berderet deret yang demam.
empunya diri yang tengah menaip ni pun, dok pening pening lalat lagi.
baru baik demam. punya lama aku demam. dekat seploh hari.
dengan batuk yang sangat..............
aku taktau nak describe apa. hanya Allah ja yang tau apa yang aku rasa.

semalam pegi jumpa dokter kat hospital salama.
hospital ni hospital swasta. (tanak kalah kau nas. nak swasta aje)
no offense. aku memang suka swasta. sebab service bagus. tak menyakitkan hati.
sekali daftar, kena la dalam 75EGP (~RM40)..
tu daftar aje okeh. belum masuk ubat.

sekali dokter check, dia kata aku ada pharyngitis. tu yang batuk aku jadi macam ni.
dah sembang sembang bagai dengan dokter tu, dia prescribe ubat Augmentin untuk pharyngitis and Trimed Flu untuk flu.
untuk ubat, kena lagi 73EGP.
so, dalam satu malam je, 148EGP terbang macam tu ja. xpelah. untuk kebaikan sendiri jugak kan.

oh ya. sekarang ni batch aku dah ada official name. kalau dulu asek ''malaysian student'' je kan.
sekarang ni nama batch aku, A.C.E.
ala ala running man gitu.

we are ACER! 

ACE stands for Alexandria Caliph of Endevour..
kalau ahli2 ACE, kami panggil ACER (dah ghupa laptop dah haa)
nama ni dirasmikan masa Lancement de Batch or LDB hari tu.
kira lunch batch lah. xleh panggil dinner sebab buat tengah2 hari.
kalau ikutkan, aku join LDB tu. tapi dah nama pun orang sakit, buat lah cara sakit ye dok? baring diam diam atas katil dan tidur. tak payah gatal nak berjimba kat LDB tu.

so, sekarang ni ACERs tengah study leave.
baru habis paper practical untuk module respiration khamis lepas. sabtu ni paper MCQ and ESEI respiration pulak.
inshaAllah, doakan yang terbaik untuk kami kat sini.

ACERs' important dates

and satu lagi.
sekarang ni kat mesir tengah hangat pilihanraya second round.
round ni penentu siapa yang bakal pegang tampuk pimpinan mesir.
antara dua calon.
calon yang bakal membawa kegemilangan Islam dan calon yang bakal memusnahkan Islam.
pohon sangat semua yang baca blog ni.
doakan kemenangan Islam kat bumi Mesir ni.
walaupun orang cakap Mesir ni kotor and sebagainya, aku sayang Mesir.
sebab bi'ah kat sini, susah nak jumpa kat Malaysia.
sumpah, aku tak tipu.
kalau tak percaya, meh dok sini setahun dua.
korang akan paham apa yang aku cakap ni.
tolong eh.
tolong doakan dalam solat. (kalau tak solat pun boleh doakan)
kalau mesir ni jatuh kat tangan calon fulul (pro mubarak), aku tak dapat bayangkan nasib Islam plus nasib kami as student kat sini.
kalau ada ops Piramid kali ke2, besar kemungkinan kami tak dapat sambung study kat sini.
sedih ok kalau jadi macam tu.

inshaAllah, all mumtaz!

ok lahhh. panjang sangat dah aku membebel ni.
dah pukul 5 pagi kot. nak tido dulu. esok ada SC (usrah) pulak.
all the best untuk semua yang tengah final exam sekarang ni.
usaha sebaik mungkin, dan tawakal kepada Allah.
''kalau kita tolong agama ALLAH, ALLAH akan tolong kita.''
itu janji DIA.
inshaAllah kheir.. =)





2 comments:

  1. HAHA bagus. semua org dah tukar Leelou.

    Eh, selamat study nas! InsyaAllah dipermudahkan. :)

    ReplyDelete
  2. leelou punya design sumpah comel. rambang mata kejap nak pilih. haha

    thanx tiqah! kau pun selamat study eh.. :)

    ReplyDelete