CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 24, 2012

random thoughts #3

ALHAMDULILLAH...
selesai satu module.
one down, two more to go!
lepas ni 30hb final untuk module cardiovascular system (CVS) and 3hb final untuk epidemiology..
after that, merdeka!
cuti cuti malaysia.
sumpah tak sabar gila nak balik malaysia.
kawan kawan aku yang balik malaysia summer lepas pun dok gaduh homesick.
aku yang dekat 2 tahun tak jejak tanah malaya tu apatah lagi kan.
list aku balik ni mostly nak makan aje.
lantak lah naik berapa kilo pun.
asal perut aku bahagia. ehh.
(padahal ada orang tu dah warning suruh diet)

tadi paper module repiratory system..
ku harap panas hingga ke petang. rupanya ribut di tengah hari.
menggoreng ja kerja aku hari ni.
dah la first time exam tengah tengah hari buta.
takpe lah.
dah lepas pun kan.
doa je banyak banyak.

next ni paper CVS.
belajar asal jantung.
masa form 3 dulu dah penah belajar pasal heart.
tapi kali ni belajar lagi detail.
jantung kita ni besar penumbuk ja.
tapi proses dia tu, banyak kemain lagi.
memang hebat lah ciptaan Allah ni.

my heart.. =)

serius.
belajar medic ni buat aku lagi dekat dengan Allah.
sebab kita boleh tau segala tok nenek proses yang berlaku dalam badan.
dari sekecil kecil neuron tu, sampai la ke sebesar besar organ.
setiap detail metabolism bagai, semua kena tau.
Subhanallah.....

ada lagi seminggu before next paper.
bak kata raihan,
''may Allah ease us to study the heart by heart!''
inshaAllah, doakan yang terbaik buat ACERs!

oh ya.
sebelum terlupa.
esok inshaAllah pengumuman siapa yang bakal jadi presiden Mesir.
khabar angin sekarang ni, ada yang kata Mursi, ada yang kata calon fulul mubarak.
apa apa pun, doakan kemenangan Islam ye.
moga sekecil kecil usaha kita ni, dipandang mulia di sisi Allah. inshaAllah.

ok lah.
gua mau tido.
mata dah rupa mata panda.
tadi masa game spain pun, dua kali aku lelap.
naseb spain menang.
caya lah xabi alonso!
(sempat lagi)
trimas buat yang sudi membaca.
moga redha Allah mengiringi apa jua urusan kita. =)

from Alex with love.. =)

p/s : kalau perasan, tajuk entry aku kali ni sama aje dengan yang lepas. malas nak fikir tajuk punya pasal. lantak lah. 

No comments:

Post a Comment