CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 21, 2013

I'm a busy woman


haa, yang atas ni planner untuk bulan Mac.
dua minggu terakhir ni, schedule aku memang packed.
dengan training netballnya, kelas arabnya, Basketball Intersection Championship lagi.
tu yang takleh nak update blog ni.
maap lah.

ok. secara ringkasnya, aku nak cerita.
baru baru ni aku join usrah or nama femes kat sini, SC (Smart Circle)
kebetulan murabbi aku tu baru balik dari Turki.
so, dapatlah souvenier dari bumi Istanbul kan.
nak tau hadiah apa?
kami ahli SC Bushra dapat sorang satu beg kain Turki and satu buku berkaitan hadis/doa yang diterjemahkan dalam bahasa turki.
jadi, in order untuk faham terjemahan tu, kena la melakukan gerak kerja untuk menterjemah bahasa turki.
pecah peluh jugak okeh.
nak harap google translate, ke laut jadinya ayat tu.
tapi best sebab dapat belajar certain bahasa turki. Alhamdulillah.

and sebagai penutup entry kali ni, aku sertakan salah satu hadis yang berjaya aku cari makna terjemahannya.
Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:

Bahwa Nabi saw. bersabda: Tatkala Allah menciptakan makhluk, Allah telah menuliskan dalam kitab catatan-Nya yang berada di sisi-Nya di atas arsy bahwa sesungguhnya kasih sayang-Ku mengalahkan murka-Ku. (Shahih Muslim No.4939)

40 Hadis berkaitan Rahmat

No comments:

Post a Comment