CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 19, 2011

pelik tapi benar

Assalamualaikum semua..

dah bersawang kan blog aku ni. lama gila tak update. maklum laa, orang bizi. *apa yang bizi tu, taktau la kan.*

ALHAMDULILLAH, dah selesai practical exam untuk module 8 (infection and immunity).
ALHAMDULILLAH, dipermudahkan semua urusan.

module 8 ni belaja kejap je. tapi untuk exam practical ni, alahaiii.. banyak sangat nak kena hafal. practical musculoskeletal dulu pun aku tak rasa banyak macam ni. dengan nama virus, parasites segala bagai.

nama kalau setakat ahmad, abu, ali, siti tu takpe lah jugak. ringan otak aku nak menghapal. tapi nama-nama dalam bacteria and virus ni, ya tuhaaaan. pelik satu hal. dah pelik, panjang pulak tu.

contoh nama-nama yang pelik tapi benar ni macam gametocyte of plasmodium vivax, phlebotomous papatasii, phthirus pubis, ctenocephalides canis, pulex irritans, pediculus humanus, xenopsylla cheopis.

haa, kan pelik nama-nama macam tu. kawan aku sampai ada yang menyumpah dah. sapa laa yang dok pi bagi nama pelik-pelik ni. berbelit urat lidah aku nak hapal.

tapi takpa laa. realiti dunia perubatan kan. kalau nak simple, kau dok je kat tadika. ABC je sampai ke sudah.

next in line adalah paper MCQ pulak. doakan aku. doakan kawan2 aku. doakan kami berjaya. kalo kami berjaya, hmpa rakyat malaysia gak yang senang. insyaAllah.

sampai sini je la. trimas pada yang sudi membaca.


p/s : aku sebenarnya nak story pasal trip budak2 cairo ke alex masa cuti raya haji. tapi xcukup gambar lagi. tengah tunggu gambar dari cik minu kita tu. sabar yeee. :)

3 comments:

  1. tulah. nama die nak pehh aje. bendenye kecik aje. =) dunia saintifik katekan.

    ReplyDelete
  2. tau takpe..gud luck exam 24hb ni.

    Rabbuna yusahhil :)

    ReplyDelete