CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 19, 2011

section-mate


ALHAMDULILLAH... ALHAMDULILLAH.. ALHAMDULILLAH..

walaupun last minute plan, sesi potluck untuk section 7 telah berjaya dilaksanakan. terima kasih buat semua atas kerjasama yang diberikan.

malam tadi, tengah2 saya study, si yaya ni call. dia inform lah yang ada budak2 MARA suggest untuk buat potluck after kelas esok. bila dapat tau tu, tak senang duduk dah saya ni. keep thinking apa yang saya nak bawak esok.

saya rasa macam dah ramai je yang nak bawak pizza. so, saya plan nak masak just a simple menu.dalam kepala saya, nak masak mee hailam je sebab tu ja cara masak yang paling simple dan mudah. kalau nak buat sup ayam, mesti lah nak kena ada sambal kicap. kalau kat mesir ni ada cili padi, masyuk ah nak buat sambal kicap. tapi takde.tak best pulak sambal kicap without cili padi.

akhirnya mee hailam jugak lah pilihan hati.tapi takkan lah saya nak masak sorang2. kang nak bawak ke fakulti tu, satu hal pulak. final option, ialah komplot ngan NAWAR! kongsi duit n masak sekali dengan dia. naseb laa dia setuju. thanx NAWAR! hehe.

pagi tadi, after dah siap2 semua, saya bertolak gi rumah nawar and pakat nak pegi pasar ngan yaya. lagipun yaya nak beli pinggan cawan semua tu. saya pulak nak beli sikit2 untuk menu hari ni.

masa saya ngan nawar nak start potong bawang, dengar bunyi azan. oh snap! dah zohor. thats mean dah pukul 12. kelas pukul 2 kot.takut jugak kuah hailam tu lambat siap. kelam kabut jugak lah kami tadi.tapi, alhamdulillah, dengan bantuan nawar, berjaya jugak siapkan kuah tu before pukul 1.30..

actually saya risau jugak lah kuah hailam tu xsedap sebab saya dah lama xmasak untuk bilangan yang ramai ni. last aku masak untuk bilangan yang ramai ni, masa saya form 3. 15 tahun. sekarang dah nak masuk 19. haa, kan lama tu.

ALHAMDULILLAH sebab ramai orang suka. rasa lega kot bila kita penat2 masak n lastly orang puji. tapi maaf lah sebab kuah tu tak cukup. xberani sebenarnya nak masak banyak-banyak. takut tak sedap.insyaAllah, kalau ada rezeki, saya masak lagi ok. amek tender catering. 5genih sekepala. amacam? just kidding. lagipun saya rasa kalau masak sikit-sikit, tu lagi terasa kesedapan dia. kan?n siapa-siapa terasa nak resipi tu, just mintak je,insyaAllah saya boleh bagi. :)

apa-apa pun maaf kalau ada kekurangan. insyaAllah, tahun depan kita buat lagi. masa tu, kita bagi chef-chef dari MARA pulak yang masak. diorang ni mesti ada bakat yang terpendam. ye dak?

ok lah. jamu lah mata korang dengan gambar-gambar yang saya sempat snap tadi. maaf lah sebab gambar tak banyak. sibuk makan je tadi.

itu dia duta jus oren - ATIQAH SAHMAH! :D


antara makanan yang ada.



my section! :)



dari kiri : dayah, wani, awatif dan iman



tiqah dan nadhirah. (semangat kan tengok tiqah makan.*sori tiqah.hehe*)



tengah2 makan, wujud pulak anak2 anjing ni. comel.... :)


nado si photographer, nadia, n hanan.


dalam bekas tu la mee hailam yang saya dan nawar masak. :)


ucapan dari ketua section-nazeer



ukhuwwah fillah abadan abada. :)

2 comments:

  1. helwah awi awi!! hhe...sedap2! syukran ehh ;)

    p/s: xlama dah tu...ehem3 =P

    ReplyDelete
  2. sama2.. xlama untuk apa?? *buat2 tanya* haha.doakan laa murah rezeki, panjang jodoh, insyaAllah smpai lah kad jmputan.. erkk. -.-''

    ReplyDelete