CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 14, 2012

post-exam

ALHAMDULILLAH...
setelah sebulan bertungkus lumus, berakhir jugak musim final exam untuk sem 3.. jangan tanya macam mana dengan paper aku. kali ni aku memang amalkan konsep tawakkal. aku dah buat apa yang aku mampu, sekarang ni, kita serah pada ALLAH, banyak berdoa la ek..


ekceli batch kami ni start cuti lambat 2 minggu dari universiti lain. kawan kawan aku kat cairo, tanta semua dah start sem baru. kami ni baru nak cuti. takpe lah. asalkan ada cuti walaupun dah dipendekkan jadi seminggu je. tu pun dah bersyukur dah.


so, bila masuk musim cuti a.k.a winter break ni, ramai lah ahli ahli batch aku yang travel keliling dunia. ada yang pegi spain lah, london, turki, ireland, jordan, and ada jugak yang pegi umrah. opss, tak lupa jugak stok stok yang bercuti dalam mesir macam aku. aku rasa aku nak travel kat mesir ni sementara tengah cukupkan duit demi EUROPE tour aku yang dirancang tahun depan. 


tahun ni, aku meneruskan kembali misi aku yang tak kesampaian tahun lepas. yang pada mulanya aku plan nak menjejak sinai yang penuh dengan sirah sirah nabi. insyaAllah, aku harap trip ke sinai kali ni dipermudahkan. sekarang ni aku masih lagi dalam tempoh persiapan barang barang yang perlu dibawak ke sinai. dengar dengar ada aktiviti snorkeling. ye, snorkeling di waktu winter ye anak anak.. dengar macam tak logik, tapi apakan daya. best jugak kawan kawan aku cakap. takpe. nanti aku experience and aku cerita dalam blog ni.


sampai sini je laa entry post-exam aku. kepada kawan kawan aku yang pegi travel, tak kira laa dalam atau luar mesir, jaga keselamatan kamu semua ye. dah diberikan peluang oleh Allah untuk melihat kejadian-Nya, jangan lupa jugak untuk ambil ibrah dari perjalanan kamu semua kali ini. kita jumpa lagi dalam sem 4 nanti ye. insyaAllah.. :)

No comments:

Post a Comment